.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نامه سايتهاي خبري در اعتراض به سرعت اينترنت

جمعي از مديران پايگاههاي اطلاعرساني در اعتراض به وضعيت نابسامان دسترسي به اينترنت که امري حياتي براي اين پايگاههاست با ارسال نامهاي سرگشاده به نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، خواستار بررسي اين موضوع به وسيله مجلس شوراي اسلامي شدند.

اين نخستين حرکت صنفي پايگاههاي خبري ايراني محسوب ميشود که از طرف مديران پايگاههايي با خطوط فکري و سلايق سياسي متفاوت حمايت شده و تلاش براي اضافه نمودن امضاهاي آن همچنان ادامه دارد.
متن کامل نامه به اين شرح است:

بسمه تعالي
اعضاي محترم کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي
اعضاي محترم کميسيون صنايع مجلس شوراي اسلامي
با سلام و آرزوي توفيق خدمت هر چه بيشتر.

همانگونه که مستحضريد، شبکه جهاني اينترنت، اکنون به يکي از زيرساختهاي توسعه تبديل شده است و تقريبا در تمام حوزههاي گوناگون، تبادل اطلاعات و دسترسي به منابع بدون استفاده از اين بزرگراه اطلاعاتي بسيار مشکل و بعضا ناممکن است.
اکنون سالها از اولين اتصالات مراکز پژوهشي ايران با اين شبکه ميگذرد و نزديک به ده سال است که دسترسي به اين شبکه براي عموم مردم ايران بتدريج مهيا شده است، بطوريکه هم اکنون نزديک به هشت ميليون کاربر اينترنتي در ايران وجود دارند که بر طبق آمارها، دست کم دو ميليون نفر از اين تعداد، هر روز به اين شبکه متصل ميشوند. از اين رو «اينترنت» در ايران کنوني، نه يک کالاي لوکس بلکه در شمار نيازهاي ثانوي قشر عظيمي از طبقات مختلف ايرانيان است.

از ابتداي دهه هشتاد پايگاههاي اطلاع رساني ايراني گوناگوني در اين فضاي مجازي ايجاد شدند که براي کاربران ايراني و فارسي زبان به ارائه خدمات مشغولند. ما امضا کنندگان زير مديران تعدادي از اين پايگاهها هستيم که به رغم اختلاف نظرهاي احتمالي با يکديگر، در عين حال در چارچوب مقررات جمهوري اسلامي و از داخل ايران به فعاليت خبري مشغوليم.

متاسفانه در سالهاي اخير نه تنها روند رو به رشد دسترسي به اينترنت متوقف شده، بلکه عدم پاسخگويي نهادهاي ذيربط در اين رابطه باعث شده است که دسترسي پيوسته عادي به اين شبکه نيز با صعوبت همراه شود. اين نامه نه براي انتقاد از وضع مقررات خاص و نيز اوضاع فيلترينگ در اينترنت (که در جاي خود محفوظ است)، بلکه براي يک خواسته بسيار حداقلي است و آن اينکه «ما خواهان دسترسي مناسبي به اينترنت هستيم!»

خواستهاي که شايد با توجه به شعارهايي چون تحقق «دولت الکترونيک»، شگفت آور و حتي مزاح آميز به نظر رسد، اما حقيقت تلخ آنست که اين نياز ضروري و خواسته واقعي ماست.
روزي نيست که همکاران ما، علي رغم در اختيار داشتن خطوط ـ به ظاهر ـ پرسرعت شرکت مخابرات با قطع و وصلهاي مکرر روبرو نشوند؛ بطوريکه اين مورد به يک معضل واقعي براي ما تبديل شده است. مضاف بر اينکه امکان «دسترسي مناسب به اينترنت» هنوز در بسياري از نقاط پايتخت نيز ميسر نيست و شرکت مخابرات مدتهاست که از توسعه امکانات خطوط پرسرعت، حتي در نقاط مرکزي شهر تهران سرباز ميزند.

نمايندگان محترم مردم
ما در مقام قضاوت و اين ادعا که آيا اين وضعيت بنا به دستورات خاص و برنامه ريزي شده، بوجود آمده و يا محصول بي تدبيري برخي مسئولان است نيستيم. ما همينقدر از شما ميخواهيم تا براي هزينه، انرژي و از همه مهمتر وقت و عمري که چند ميليون شهروند ايراني هر روز بخاطر اين وضعيت تلف ميکنند اهميت قائل شده و با سوال از مسوولان ذيربط، پيگير اين معضل باشيد.
بيش از اين وقت شما را نميگيريم و منتظر اقدامات مناسب شما هستيم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

یک استفاده کننده از اینترنت 24 شهريور 1386
بنده به عنوان یک استفاده کننده از اینترنت به همین شرکتهای خصوصی اعتراض دارم زیرا طی چندین سال گذشته مخابرات 3 تا 4 بار قیمت پهنای باند اینترنت کل کشور راه هر بار هم به نصف مبلغ پیشین کاهش داده است اما این کاهش را این شرکتهای خصوصی به طور کامل برای کاربران اعمال نمیکنند وهمچنین هر ماهه مخابرات درصدی تخفیف به علت اختلال در شبکه به آنها میدهد.درضمن اکثر این شرکتها دارای پهنای باند متفاوت می باشند ولی قیمت کارتهای اینترنتی آنها برابر می باشد و معملا با ایجاد محدودیت مانع از استفاده کامل مشترکین از پهنای باند می شوند کافی نتها هم قیمت گزاف و دلخواه بابت یک ساعت کار ساده با اینترنت از مشتریان طلب میکنند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.054 seconds.